Mathildes verden

glasskunst strikking oppskrifter hendelser

Posted by mathilde33 den august 19, 2008

Pilespids

Den er strikket i den minste størrelsen, og med færre masker i halsen, og den skal bli en femåring sin. De maskene økte jeg ut etter første stripen. Strikket i mandarin petit fra SandnesGarn, etter en oppskrift fra Lene Holme Samsøe sin bok Børnestrik. Boken anbefales på det varmeste.

 

I tillegg har jeg laget en glassbolle. Sjøgrønt er hovedfargen, med innslag av turkis, blånyanser og litt sølv og sort. Ca. 20 cm i diameter. Inspirert av sommer, sol og havet.

Og sånn helt på tampen må man jo ha en kaffekopp og gjerne noen forbudte saker ved siden av.

Bolledeig, kjevlet , fylt med vaniljekrem, sukker og smør. Mmmm.

 

15 kommentar to “”

  1. Så flotte glassting du lager! Nydelige farger!

  2. Lena said

    Nydelig glassfat igjen. Synes også den kjolen var fin! Så godt det må være med litt til kaffen:) Er ikke så flink til baking jeg… Ha en fin uke

  3. sipusa said

    Så hvis man vil skeie ut og er fem år, tar man på seg pilespidsen, putter noen muffins på glassfatet og setter seg med dukkene ut på plenen….og får en sjokkert mor som er redd for at glassfatet skal bli ødelagt? hehe;-)

    altså, jeg mener, flotte ting du har laget, og de muffinsene ser gode ut:-D

  4. hedvig said

    For et utrolig herlig fat!!!! Jeg likte både form og farger veldig godt!!!

  5. lise said

    Mmm, bollene høres herlige ut. Nydelig fat og flott Pilespids.

  6. petronella said

    Wow – glassfatene dine er skikkelig flotte 🙂 Så flink du er.

  7. Siw said

    Wow .. dobbel wow. Første gang jeg er på besøk hos deg og du «takes my breath away» Så utolig flotte glassting du lager. Det nye turkise fatet var helt nydelig:-)

  8. amylin said

    Muffinsen ser gode ut. Fin Pilespids! Jeg gjorde akkurat det samme med halsen.

  9. Silja said

    Den bollen var utrolig lekker!!!

  10. Tone M said

    Din «Pilespids» er nydelig! skal mekke en sånn jeg og, må bare finne rette farver først 🙂
    klem – Tone M 🙂

  11. Felisi said

    Kjempefin Pilespids! Lurt å lage litt trangere halsåpning synes jeg, den ser veldig vid ut opprinnelig.
    Det turkise fatet var absolutt nydelig! Du har visst mange talenter du… :o)

  12. Hobbygåsa said

    Åh den glassbollen var fin! Den var bare såå mine farger. Kjempefin Pilespids også, og nam nam – jeg tror jeg må bake i morgen jeg…

  13. mathilde33 said

    Tusen takk, alle sammen!

  14. Solveig said

    Så mye fint du lager. Spennende å se noe annet enn tradisjonelt håndarbeid. Makrellkakene må kanskje prøves en gang – som en varasjon. Vi pleier å lage makrell i tomat hvis vi har mye fisk.

  15. hannebeate said

    Fantastisk glassbolle. Nydelige farger. Likte også godt strikket ditt.
    Ønsker deg en riktig god helg.

Legg igjen en kommentar

 
