Mathildes verden

glasskunst strikking oppskrifter hendelser

Posted by mathilde33 den juli 7, 2008

Makrellen e komen

Gemalen fisker makrell. Husets svigersønn også. Det kan bli mye fisk.  Heldigvis er både store og små her veldig glad i fisk.

Nå var det på tide med litt variasjon etter noen middager med stekt makrell.  Jeg gravde fram min gamle oppskrift på makrellkaker. De er helt nydelige. Oppskriften kan også brukes på annen fisk f.eks. lakseburgere. 

 

Makrellkaker

3 dl. makrell skåret i små biter
3dl. melk/fløte  
4ts. hv.mel
1ts. potetmel
1 ts.salt
pepper
muskat?
gressløk
Blandes i foodprocessor eller hurtigmikser.
La den gå så lenge at massen tykner.
Stek
3 kommentar to “”

  1. Torill said

    Denne må jeg prøve. Er litt lei stekt og grillet makrell nå…

  2. mathilde33 said

    Kan absolutt anbefales. Den er superenkel.

  3. Siw said

    makrell kaker det hørtes godt ut… tar med meg oppskriften din. Pappan min fisket 60 i helgen og delte seff med sin datter. Så her i huset har vi hatt makrell middag to dager på rad. Ungene bare elsker det og det er så godt å se:)

Legg igjen en kommentar

 
