Mathildes verden

glasskunst strikking oppskrifter hendelser

Posted by mathilde33 den juli 2, 2008

Jammen er sommeren her alt

 

 Strikkingen går treigt for tiden. Det er jo så mye kjekt å velge i. Noen har problemer med å velge. Jeg er en sånn. Hva skal jeg gjøre idag, liksom. Sy, lage glasskunst, strikke, bake, være ute i hagen, rett og slett vaske litt, eller kanskje male?  Jeg glemte visst heklingen og turgåingen.

Det hender jeg blir enig med meg selv og setter igang med noe. I dag ble det baking. Egenkomponerte småbrød med deilig smak av hvitløk, rosmarin, lime og persille.  Nå ligger resten av dem der  i fryseren sammen med brødene og frokostbrødene jeg bakte igår.

Ja, jeg har ihvertfall holdt et nyttårsløfte. Jeg lovte meg selv å holde oss med brødvarer iår. Så langt har det gått greit.

 

Krydderbrød 

1 kg. Mel (300 gr.hv.mel og bygg, spelt, havre)             

6.5 dl. Vann

½ pakke fersk gjær

—–

ca. 1 dl. Olje

3 fedd hvitløk presses

Rosmarin og lime.

Persille

Salt

Blandes i oljen.

 

Kjevles ut i lengder, og skjæres opp. Klipp hakk.

Smøres med vann og drysses med valmuefrø og persille.

 

7 kommentar to “”

  1. Retz said

    De så fordømt gode ut! Lurer på om jeg skal våge meg på dem.

  2. marie said

    De må jeg prøve. De så skikkelig gode ut.

  3. Jeg hang meg på tråden til Ruth@ og jeg fant en flott blogg hvor det finnes oppskrifter på de herligste bakevarer…. Takk!

  4. lises said

    Takk for oppskrift, den skal testes ut. Lunsjbrød til i morgen, kanskje..?

  5. […] oss som fortsatt har ferie kan vi daffe rundt og gjøre fint lite. I dag var planen følgende: Bake krydderbrød etter ei oppskrift jeg fant hos mathilde, se litt på tv, strikke litt og lage ferdig hylleblomst […]

  6. Marita said

    De så bare fantastiske ut. takk for oppskrift – må testes!

  7. […] er egentlig mathildes krydderbrød hvor jeg har kuttet ut krydderet (noen barn liker ikke grønne prikker) og byttet […]

Legg igjen en kommentar

 
