Mathildes verden

glasskunst strikking oppskrifter hendelser

Posted by mathilde33 den januar 29, 2008

Votter  

Jeg har brutt et løfte. Da jeg gikk i syvende strikket jeg et par votter i gult garn. Jeg var kjempekry, helt til jeg oppdaget at den ene var fem nummer større enn den andre.  De kom aldri helt hjem. De havnet i søpla. Jeg har holdt dette løftet helt til nå. Det er ganske så mange år.

Nå har det seg sånn at jeg er mormor til to nydelige små jenter, og jenter må jo ha votter. Ja, gutter også, men jeg har ikke sånne, så det trenger jeg ikke forholde meg til.  Garnbutikken har så utrolig mye fristende garn også. Opal for eksempel.  Tenk, stripende blir til helt av seg selv, og det uten at man må feste en haug med dumme tråder.       

Så nå har jeg altså strikket to par og er kjempekry. Opal på pinne nummer to og en halv.  36 masker på de minste i ett til to år, og 40 masker på de største i ca. fem år.

votter-jan07.jpg

 

Legg igjen en kommentar

 
