Mathildes verden

glasskunst strikking oppskrifter hendelser

Posted by mathilde33 den desember 3, 2007

Vi er gode nok

Ja det er vi, så nå er tiden inne for å flytte listen ned et par hakk. Jeg har stjålet noen kloke ord i Avil sin blogg.

    Du strekk ikkje til i høve dei måla du har satt deg.
Då har du tre oppgåver.
1. Finne ut kva du faktisk får til.
2. Sette måla akkurat der.
3. Øve deg på å vere nøgd med det.

Noen liker å presse seg selv til det ytterste, men hva får de igjen for det? Blir de noen gang fornøyd med innsatsen? Jeg tror ikke det. Hva er da vitsen?

Noen finner til og med glede i å presse seg selv. Hvorfor smiler de så sjelden da?

Nå har jeg avsluttet et hekleprosjekt som skulle bli en julegave, for jeg ser og har lenge sett at jeg ikke kan klare å bli ferdig med det. Nytt mål: Kjøpe en julegave til hun som skulle fått det.

For morgendagen og neste uke har jeg laget meg mål som jeg kan oppnå. Jeg er god nok likevel.

 

2 kommentar to “”

  1. Avil said

    Det er smigrande å bli sitert, Mathilde.

  2. GreteR said

    Kloke ord du fant i Avil sin blogg.
    Nå har eg kopiert dei ned, og skal ramme dei inn.
    Så kan eg sjå på dei kvar gong eg setter meg mål
    som eg ikkje klarer å halde. Vi er vel litt for kravstore
    med oss sjølv av og til ja.

    Ha vidare ein fin søndag.

Legg igjen en kommentar

 
